MOVE FEDERATION
20 MLN ZASIĘG W SM
6134 WZMIANKI W SM
1,4 MLN OGLĄDALNOŚĆ I I II KONFERENCJI

Futbol to rozrywka. Najbardziej popularny sport na świecie traci jednak widzów w bardzo szybkim tempie. Żeby utrzymać zainteresowanie, jakim piłka nożna cieszyła się przez dziesiątki lat, dyscyplina potrzebuje zmian, by przyciągnąć przed ekrany młodego widza. MOVE Federation wychodzi wyzwaniu naprzeciw. Estymowana widownia PPV pierwszej gali wyniosła około 500 tysięcy widzów, dodatkowo na trybunach zasiadło blisko 6,5 tysiąca kibiców.

Czym jest utworzona pod koniec ubiegłego roku federacja? MOVE czerpie z piłki bazę. Podobnie jak w futbolu rywalizują ze sobą dwie drużyny. Reszta jest już inwencją twórców. Mecze są znacznie krótsze, trwają 2×10 minut, nieco inaczej liczone są też gole (są możliwe trafienia dające nawet trzy punkty), nie ma zmian, nie ma spalonych, a boisko otacza banda, dlatego gra jest płynna i nie ma przerw, co znacznie przyspiesza rozgrywkę. A tego oczekuje widz.  

Po boisku zamiast profesjonalnych graczy, biegają najważniejsi internetowi twórcy. Podczas pierwszej gali na eliptycznym boisku mogliśmy zobaczyć 48 czołowych influencerów, m.in.: Michał Baron (Boxdel), Kacper Błoński czy Natalia Karczmarczyk (Natsu). Zasięgi każdego z nich w social mediach są liczone w milionach.  

Sponsoring przyszłości  

Partnerzy otrzymali nie tylko widoczność w kanałach digital oraz w trakcie wydarzenia, ale też możliwość tworzenia niestandardowych projektów dookoła gali. I tak KFC we współpracy z federacją wprowadziło do wszystkich 320 restauracji w Polsce specjalny MOVE Box, przy zakupie którego klienci otrzymywali zniżkę na zakup transmisji PPV. Już w trakcie samej gali marka była widoczna nie tylko na koszulkach czy dynamicznych bandach wokół boiska, ale też bezpośrednio przed każdym meczem, gdy dron z podwieszonym brandowanym kubełkiem dostarczał sędziom (byli nimi profesjonalni arbitrzy – Karolina Stefańska-Bojar oraz Daniel Stefański) piłkę.  

Rozrywka dla pokolenia Z  

Osiem sekund – wynosi czas skupienia wśród przedstawicieli pokolenia Z (urodzeni w latach 1995-2010). Dla nieco starszych „milenialsów” (1980-1995) to tylko niewiele dłużej, bo 12 sekund. Nic dziwnego, że walka o uwagę odbiorców rozrywki przybiera dziś zupełnie inny charakter.  

Federacji MOVE udało się przyciągnąć uwagę młodego widza. Pierwszą galę oglądały głównie osoby między 18. a 34. rokiem życia, stanowiąc aż 80% wszystkich oglądających wydarzenie na żywo. Najwięcej z nich, bo aż 56,6% należy do wąskiej, bardzo cennej z perspektywy marek, grupy w przedziale wiekowym 18-24. Jak wynika z demografii kanałów w mediach społecznościowych, piłkarskie pojedynki influencerów interesują niemal tak samo fanów, jak i fanki (47,5% odbiorców to kobiety).