PYSZNE.PL & KANAŁ SPORTOWY
11 mln wyświetleń 30 odcinków programu „Hejt Park"
2 mln 2 mln unikalnych użytkowników programu „Hejt Park"
715 zgłoszeń konkursowych w 3 dni
20 tys. 20 tysięcy rozdystrybuowanych kodów rabatowych

Grupa Just Eat Takeaway.com, do której należy marka Pyszne.pl, była w tym roku oficjalnym partnerem turnieju UEFA EURO 2020 i zdecydowała się aktywizować ten sponsoring poprzez szeroko zakrojoną kampanię m.in. z Kanałem Sportowym. To medium współtworzone przez 4 najpopularniejszych dziennikarzy sportowych w Polsce: Michała Pola, Krzysztofa Stanowskiego, Tomasza SmokowskiegoMateusza Borka. Jest znaczącą konkurencją dla największych sportowych stacji TV w Polsce pod względem zasięgu, co potwierdziły m.in. wyniki uzyskane podczas EURO 2020.

Otrzymane nagrody za kampanię

Kampania zyskuje także uznanie w oczach branży marketingowej. Otrzymała trzy nominacje oraz zdobyła jedną statuetkę podczas pierwszej edycji konkursu YouTube Works w Polsce. Kampania znalazła uznanie jury w kategorii Multiscreen Excellence, w której Just Eat Takeaway.com oraz Arskom (w tamtym czasie agencja funkcjonowała pod nazwą Arskom Sport Brokers) otrzymali nagrodę główną. Kapituła zwracała w niej uwagę przede wszystkim na twórcze wykorzystanie wielu mediów. Ponadto kampania została wyróżniona nominacjami w kategoriach Action Driver (najbardziej efektywne nakłonienie konsumentów do działania) i Grand Prix całego konkursu.

Koncept kampanii

W czasie turnieju Pyszne.pl prowadziło szeroko zakrojoną kampanię w mediach tradycyjnych, opartą na koncepcji globalnej. Na poziomie lokalnym skupiła się na rozwiązaniach digitalowych. Zdecydowała o tym możliwość wykorzystania natywnych i autentycznych rozwiązań, jakie daje m.in. YouTube, ale też okazja do tego, aby oprzeć kampanię o dwa insighty związane z grupą docelową. Mowa o zwyczaju spożywania jedzenia w trakcie oglądania sportu oraz konsumowania treści przez kibiców zgodnie ze zjawiskiem multiscreeningu. Fani często oglądają mecz, komentując akcje na Twitterze, a później przechodzą na YouTube’a, aby obejrzeć program i usłyszeć opinie dziennikarzy na temat gry. Platforma do komunikacji, jaką tworzy Kanał Sportowy, miała być sposobem dla marki na podążanie i kontakt z odbiorcą na różnych etapach konsumowania przez niego treści przy okazji UEFA EURO 2020, którego była oficjalnym sponsorem. Dla powiązania sponsoringu marki z aktywizacją kibiców głównym elementem kampanii był „Hejt Park”, czyli najpopularniejszy youtube’owy program o UEFA EURO 2020.

Zrealizowane działania

  • dystrybucja kodów promocyjnych do wykorzystania w serwisie Pyszne.pl,
  • niestandardowe lokowanie marki w trakcie prowadzonych transmisji live – dostarczanie jedzenia na plan przez brandowanego kuriera (który stał się rozpoznawalnym elementem), a także lokowanie w postaci brandingu studia oraz wyświetlanych w trakcie emisji bannerów graficznych i spotów wideo,
  • przeprowadzenie konkursu w social mediach KS z ekskluzywnymi nagrodami – pakietami biletów na mecze EURO,
  • publikowanie treści dot. współpracy w kanałach social media – ze szczególnym uwzględnieniem Twittera – Kanału Sportowego oraz jego twórców (Krzysztofa Stanowskiego i Michała Pola),
  • przeprowadzenie quizu piłkarskiego na Instagram Stories Kanału Sportowego,
  • promocja aktywacji klienta z biletami na mecze mistrzostw.

Odpowiadaliśmy również za współpracę Kanału Sportowego z takimi markami jak Oshee, Olimp Sport Nutrition czy Crunchips.